Unessa olin jollain kaverilla, en tiedä oliko se oikeasti Jenini vai Dorini, mutta siinä oli Jeninin äiti ja se oli "pitkän linjan papukaijaharrastaja". Niillä oli ennestään paljon kaijoja, ja "eilen" niille oli tullut uusi lintu, käsinruokittu valkokakadu Ruotsista. Se oli niillä vapaana siellä, ja kun menin sinne niin se yhtäkkiä lensi minun päälle ja tapitti meikän olkapäällä kokoajan, vaikka olisin yrittänyt ravistaa sitä pois. Jossain vaiheessa se alkoi sukimaan meikän korvaa, ja seuraavana hetkenä se puraisi palasen korvasta pois, ja verta lensi kamalasti. Outoa kyllä, paitaan tuli vain sen linnun kohdalle verta, vaikka eikö järjen mukaan verta pitäisi tulla kaikkialle muualle paitsi siihen minkä kohdan lintu peittää..? Sen linnun nimi oli Erik tai Emil tai vastaava.

Toisessa osaa unessa olin löytänyt jostain jonkun Harry Potterin 1800-luvulta (noin puolen sentin paksuinen ohutkantinen pikkukirja) ja muita ”yhtä harvinaisia” kirjoja. Olin joku muu kuin itseni (harvinaista!), eli joku naistaruolento toisesta ulottuvuudesta ja ajasta. Menin jostain syystä kirjastoon, ja siellä se kirjastosetä yritti saada minulta sitä kirjaa. Lensin aina hyllyjen päälle, ja se yritti seurata (hyväntahtoisena, tosin tungettelevana) semmoisilla kirjastotikkailla. Lopulta olin ihan väsynyt pakoilemiseen, ja ihan voimaton. Kaaduin hyllyltä alas maahan, mutta silloin ”isäni”, eli joku viikinki rynnisti sotajoukkoineen pelastamaan. :D Heräsin siinä samassa.