Olin aluksi menossa eläinmessuille, lintupuolelle kuten oikeastikin aina. Jotenkin kummassa olin messuilla, mutten ollutkaan. Esittelin naiselle ja lapselle papukaijoja siinä. Papukaijat olivat "hienoissa" esittelyjutuissa. Pieni seinänpätkä koostui noin 30 cm kanttiinsa olevista lasikuutioista, joissa jokaisessa oli esillä yhden lajinen papukaija. Lajeina olivat mm. punahohtokaija, kuningaskaija ja minikokoinen hyasinttiara.

Siinä sitte kerroin niistä ja hyvä yrittää selittää papukaijojen tilantarpeesta ja virikkeiden tarpeesta kun ne on laitettu esille lasibokseihin. :P Osa linnuista oli kesyjä, ja niiltä pystyi avaamaan osan seinää jolloin ne työnsivät päänsä raosta ja ottivat kädestä herkkuja ja niitä sai silittää. Olin vielä esittelemässä lintuja, kun lintuyhdistyksen johtaja tuli repimään minua meidän oikealle osastolle, sillä "Messut alkavat pian". Ilmeisesti olin ollut jotenkin väärässä paikassa ja ajassakin.

Hitsi että uni muuttui sekavaksi siinä vaiheessa. Minut hoputettiin osaston ohi, ja pian olinkin erään lintutyypin kanssa ulkona! Olimme silti muka menossa messuille, vaikka ymmärtääkseni olimme sieltä juuri lähteneet. Jouduimme hiipimään jonkun ison toimistorakennuksen aulan läpi, hitsi se oli hieno! Siellä oli kaikki kiiltävää mahonkia ja kauniita pyöreitä muotoja. Keskellä aulaa oli todella iso, lattiasta kattoon oleva merivesiakvaario sisustuselementtinä! Jostain syystä, ehkä välttääksemme infopisteessa olevan virkailijan, päädyimme kiipeämään suuret kierreportaat ylöspäin.

Jossain välissä minulle valkeni, että tämä onkin jonkun koti jonne olimme murtautuneet! Yritin olla mahdollisimman hiljaa. Kuitenkin kuulimme jonkun lähestyvän ja livahdimme huoneeseen joka näytti teini-ikäisen tytön huoneelta. Puimme äkkiä teinin vaatteita päälle, ja kun mies (tytön isä ilmeisesti) avasi oven, istuimme muina miehinä huoneen sängyllä. Esitimme että olimme tytön kavereita ja odotimme häntä siellä jostain. Ja sehän meni läpi! :D