Olin käymässä normaalisti ruokakaupassa, ja vahingossa jotenkin tönäissessäni jotain nuorta miestä, langetin hänen päälleen kirouksen: hänestä oli tullut metallinsyöjä! Kiroukseen kuului, että hän pystyisi enää syömään vain metalleja, ja minun tehtävänäni oli hankkia hänelle ensiateria vuorokauden kuluessa.

Kuitenkin menin työpaikan porukan kanssa jollain veneellä risteilylle. Kun kuulin, että olimmekin matkalla Pariisin Maailmannäyttelyyn, minulle tuli pakottava tarve vaihtaa vaatteet: eihän tämmöisillä vaatteilla nyt Pariisin Maailmannäyttelyyn mentäisi! Muut laivalla olleet menivät jonnekin muualle, ja pian muistinkin, että minulla oli vain vähän aikaa ruokkia metallinsyöjä! Vaistosin, että se etsi ja jahtasi minua.

Yritin etsiä laivasta kaikkea metallista, jota voisin antaa metallinsyöjälle ruoaksi, ettei se vahingoittaisi minua. Löysin vain neuloja ja ompelukoneen puolia, ja kaikkea muuta ihan pientä ja kevyttä, kun en kehdannut ottaa mitään isoa. Päätin, että lähtisin uimalla veneestä ja kävisin hakemassa kaveriltani uudet vaatteet, ja äitini autotallista lisää metallia.

Hyppäsin laivasta ja uin rantaan vaikka virta oli aika kova. Tunsin että metallinsyöjä oli lähellä, ja pahaksi onnekseni kaverini ei ollut kotona, joten lenkki sinne oli turha. Juoksin nopeasti äitini autotalliin ja keräsin kouraani painavia nauloja. Metallinsyöjä oli edessäni seisomassa. Kiroukseen kuului, että hän pystyi ottamaan minulta vastaan vain yhden annoksen metallia, joten tarjosin hänelle toisessa kädessä puolta kiloa rautanauloja, ja toisessa muutamaa neulaa ja puolaa. Olin ollut huolissani, saisinko palautettua neuloja koska ne olivat jostain syystä ilmeisen arvokkaita. Metallinsyöjällä oli kuitenkin hurja nälkä, joten tiesin hänen valitsevan painavat rautanaulat. Ja niin hän tekikin ja lähti sitten pois, kun pystyisi nyt syömään mitä tahansa itse löytämäänsä metallia.

Jostain sieltä kellarista olin saanut itselleni siistimmät vaatteet ja uin takaisin veneelle, palauttaen neulat ja ollen valmiina edustamaan itseäni Pariisin Maailmannäyttelyssä.