Olin jossain koulun päättäjäisjuhlassa, ja samalla luokalla oli kaikki läheisimmät kaverini. Siinä sitten istuttiin joissain pöydissä mutta kaverini olivat ihan kylmiä minua kohtaan, eivät huomioineet, puhuivat päälle yms. Viimeisin minkä muistin oli, että aloin selittämään että miksi erään papukaijalajin nimi on pitkänokkakakadu, vaikka sillä on oikeasti lyhyt nokka. Pian nuori poika huomasi epäkohdan pukeutumisessani: kalsareissani oli henkselit, jotka olin epähuomiossa vetänyt paitojen päälle, enkä alle minne kuulemma kuuluivat! Paidat oli ihan rutussa nolosti selässä, ja olin kavereille siitä hieman tulistunut, miksei kukaan koko parin tunnin aikana ollut sanonut mitään! Menin siitä koulun pukuhuoneeseen vaihtamaan vaatteiden järjestystä oikeampaan suuntaan, kun se nuori poika seurasi. Hän kertoi olevamsa vampyyri, tässä todellisuudessa vampyyrit olivat pelättyjä ja halveksittuja. Olin hieman peloissani mutta kiitollinen että poika oli osoittanut pukeutumisvirheeni. Hänen kaverinsa tulivat siihen myöskin, ja pyysivät minut mukaansa. Hieman epäröiden ja pelokkaana lähdin, nuoren pojan kannustamana. Olin kohta pojan kanssa hyvää pataa, vaikka hänen puhumattomat ystävänsä olivat hieman uhkaavia. Olimme pihalla, ja poika kehotti minua syömään "myrkyllisiä" mustikoita: niistä muuttuisin minäkin vampyyriksi. Vaarallinen ja laiton elämäntapa kiinnosti, ja yhä enemmän koska omat ystäväni olivat olleet minua kohtaan niin kylmiä. Söin maukkaita, kirsikkatomaatin kokoisia mustikoita koulun pihalla olevalta mättäältä. Tunsin heikkeneväni ja ja pian tuli kamalat kivut ja meinasi tajukin lähteä. Makasin siinä mustikkamättäällä vähän aikaa tuskissani, kunnes kivut hälvenivät ja nousin istumaan. Olo ei ollut mitenkään erilainen, eikä huomatakseni ulkonäkökään. Kuitenkin jotenkin tiesin, tai minulle uskoteltiin että minäkin olin nyt vampyyri. Palasin sen pojan kanssa koulun  juhlasaliin, ja oli minun vuoroni mennä lavalle esittelemään sen pojan lopputyö...