Olin muka töissä. Ja samalla koulussa... No, sinne töihin/kouluun oli tullut uusi henkilö. Semmoinen sairaan rasittava nuori nainen, joka ei antanut minun sanoa yhtään mitään, vaan sanoi aina "HYS" kun yritin avata suuni. Hän sai tehtäväksi suunnitella posterin, jossa on hyasinttiara. Hän oli suunnitellut sen, ja se oli ihan selkeä kopio Rio-elokuvan julisteesta. Yritin saada sanottua, ettei välttämättä tee hyvää toimiston maineelle, että asiakas saa tilauksensa tulokseksi julisteen, joka on kopio jo olevasta julisteesta. Minut kuitenkin hyssättiin hyvin nopeasti ja niinpä olin sitten hiljaa.

Jossain välissä olin muutamien lintutyyppien kanssa jossain vaatekaupassa. Kun menimme Monican, erään lintutyypin, kotiin, hänen papukaijansa, meksikonaratti Viivi ei suostunut tulemaan sisälle asuntoon, joten se jätettiin pimeään rappukäytävään nukkumaan! Kuulemma se oli tottunut semmoiseen. Ihmettelin sitä kyllä, koska eihän nyt rappukäytävä ole sovelias paikka lemmikkipapukaijalle.

Ja huomaa miten unessa muistan asioita. Joku puhui minulle äidistäni nimellä Aija, enkä huomannut siinä mitään outoa silloin. Aamulla ihmettelin, miksen huomannut, sillä eihän se ole äitini nimi...