Pätkiä unista viime öiltä...

Yhdessä unessa olin jossain oudossa kerrostalossa, jossa oli portaiden lisäksi myös "vesiportaat". Se oli kuin liukumäki kerrosten välillä, mutta se vesi jotenkin ihmeellisesti pysyi saman syvyisenä ja kohtalaisen liikkumattomina kaltevasta pohjasta huolimatta. Siellä sitten lilluin jonain vesiotuksena, ehkä olin hylje tai vesipokemon.

Toisessa unessa minulla oli rottia! Vaikka ne välillä näyttivät koirilta niin kyllä ne rottia olivat. Niitä pystyi pitämään vapaana ulkonakin, ja niinpä kaverin mökillä ne saivat meidän vierellä juoksennella pellon reunalla. Tulivat hienosti käskystä luokse/lähemmäs.

Eräässä unessa olin töissä lounaalla ja minulla oli eväänä kokonainen paistettu kana.

Viime yönä unessa oli raukka kolibri! Oli kevät, niin että lunta oli vielä maassa, mutta ilma oli lämmin ja aurinkoinen. Kolibreja ruokittiin unessa samaan tapaan kuin suomessa yleensäkin vaikka talitinttejä. Huomasin eräällä lintulaudalla granaattiomenan, josta oli leikattu osa pois. Pieni, parin sentin kokoinen keltasininen kolibri yritti syödä siitä sitä mehua, muttei yltänyt enää siementen lomasta pohjalle. Kaadoin granaattiomenan sisällön lautasella ja levittelin sisällön siihen että kolibri pääsisi juomaan mehua. Siinä se istui sitten somasti. Kun mehu väheni, yritin kallistaa lautasta että kolibri saisi vielä juodakseen. Kuitenkin lintu tippui sinne mehuun, ja kastui! Höyhenet märkänä se oli ihan laiha ja vaarassa kylmettyä! Sillä ei vaikuttanut olevan vartaloa eikä mitään kuin yksi pitkä luu ja höyhenet päällä. o_o' Otin kolibrin käteen ja käsi taskuun ja äkkiä etsimään paikkaa jossa pieni voisi lämmitellä!