Huoh mikä uni. :D Siinä olin rauhassa normaalina iltana kotona datailemassa, kunnes huomasin että työpaikkani pomo oli tulossa meille käymään! En olisi oikeasti halunnut sitä meille kylään, mutta pakkohan se oli kutsua sisälle. Äidin kanssa laitettiin kahvit ja teet valmiiksi ja keksejä tarjolle. Yritin olla ylikohtelias ja huomaavainen, koska enhän nyt haluaisi olla törkeä pomolleni, saattaisin saada vaikka potkut. Jossain välissä pomoni löyttäytyi äitini kaverin seuraan, joka oli myös kyläilemässä. Jotenkin sattumalta minullakin oli kavereita kylässä ja kyseessä olivat jonkin sortin juhlat. Jonkin ajan kuluttua menin lintuhuoneeseeni, koska sieltä kuului ihmisten ääniä (enkä yleensä halua ihmisten menevän sinne ilman lupaa). Siellä odottikin kaaos! Jostain älyttömästä syystä pomoni ja äitini kaveri olivat purkaneet lintuhuoneesta lentohäkin orsineen kaikkineen. Pelokkaat linnut roikkuivat seinillä pienestä listasta. Olin raivoissani, koska eihän kukaan tee tuommoista! En kuitenkaan sanonut raivoani ääneen vaan purin vihaani heittelemällä kavereilleni sarkastisia kommentteja "Joo onhan se kivaa tuommoinen." jne. Heittäydyin marttyyriksi, ja päätin että en kasaisi häkkiä uusiksi, vaan kunhan vieraat lähtisivät, laittaisin pari ortta paikoilleen ja antaisin lintujen asuttaa vapaasti koko huonetta.

Tämän jälkeen, yhä muka samassa unessa, olinkin jossain kaverini tupaantuliaisissa. Se ei ollut kenenkään tuttuni oikea asunto. Asunto oli yhteydessä johonkin teatteriin, ja löysimme salareitin asunnosta yläkatsomoon. Tosin siellä ei ollut mitään esitystä meneillään. Söin karkkeja ja sain ihailijan nimeltä Ken. Se oli kai ruotsalaissyntyinen ja puhui jonkin verran suomea. Jossain välissä se kehitti minusta pakkomielteen ja aikoi tehdä mitä hyvänsä että olisin hänen kanssaan. Piirtelin tylsyyttäni laaman, joten Ken "loi" tyhjästä pienen valkoisen laaman. Olihan se suloinen, mutta Ken oli silti epäilyttävä hyypiö ja lähdin pois.

Yhäkin muka samassa unessa oli kesäilta ja olin jossain muka laskettelupaikassa. Rinteissä ei lunta ollut, mutta paikka kuhisi turisteja jotka tulivat kesälläkin elämysmatkoille. Olin totaalisen eksyksissä, vaikka minulla oli kartta. En kuitenkaan päässyt "kartalle" (:D) että missä olin. Menin järven rannalle, jossa oli kiinalaisen näköinen tyttö. Kysyin häneltä englanniksi, missä olen kartalla. Siihen tuli kaksi kiinalaisen näköistä tyttöä lisää ja huomasin että he puhuivat keskenään sujuvaa suomea! Nolona en kuitenkaan enää kehdannut vaihtaa kieltä, joten sönkötin huonolla englannilla ja sain lopulta tietää missä kohdassa olin kartalla. Nyt osaisin takaisin kotiin!